Nederlanders moeten vaker vis eten!

Twee keer per week, waarvan één keer een vettere vissoort.

Dat adviseert de Gezondheidsraad al jaren. Vis levert namelijk veel waardevolle voedingstoffen, namelijk eiwitten van hoge kwaliteit, goede vetten, vitamines en mineralen. Vis en vooral vette vis, zoals makreel, haring, zalm, sardines en paling zijn rijk aan omega 3. Dit beschermt ons tegen hart- en vaatziekten en is ook nog eens erg gunstig voor de ontwikkeling van onze hersenen en ogen.

“Twee keer per week vis, gewoon doen!”

Vis en ouder worden

Gezond ouder worden. Dat willen we allemaal! Letten op wat we eten en regelmatig bewegen helpen bij het gezond ouder worden. Vis eten is een ideaal onderdeel van een gezonde levensstijl. Zowel lichaam als geest blijven hiermee gezonder. Zo heeft wetenschappelijk onderzoek bewezen dat een dieet, dat rijk is aan vette vis met omega-3 vetzuren, ouderen kan beschermen tegen blindheid. Ook zijn er aanwijzingen dat het regelmatig eten van vis, het risico op het ontstaan van dementie verkleint. Lees hier meer over de heilzame werking van omega-3.

2 keer per week, gewoon doen!

Twee keer per week vis op het menu? Waarom niet? Dat hoeft helemaal niet moeilijk te zijn! Met vis zijn volop variaties mogelijk en bovendien is vis in een handomdraai klaar. Als we daarnaast weten dat het regelmatig eten van vis de kans op diverse gezondheidsproblemen kleiner maakt, dan is de keuze toch vrij makkelijk en snel gemaakt? Vis is dus niet alleen heerlijk om te eten, maar is ook nog eens heel gezond. Twee keer per week vis, gewoon doen!

Deze website gebruikt cookies om u de beste ervaring te geven. Ga akkoord door op de groene button te klikken. Lees voor meer informatie ons privacybeleid.